SALES LEADERSHIP
1. Sales Leadership

OBCHOD TÝDEN CO TÝDEN: 
4 důvody, proč investovat čas do pravidelných kontrolních schůzek s prodejci

Čas čtení:  4 min.  |  Čas čtení na dokončení kapitoly: 14 min.

Pokud je váš tým nezávislý, jste skvělým obchodním manažerem! Obchodní zástupci možná umí pracovat samostatně, a když se jich zeptáte „jak to jde“, odpověď zní: „jo, vypadá to dobře, asi to klapne“. Jenomže pak přijde tvrdý zásah reality, když zjistíte, že to byla jen jejich domněnka, a ne něco, co jim řekl klient. A obchod je ztracen.

Pravidelné kontrolní schůzky jsou základem vedení prodeje a jsou výbornou prevencí proti podobným případům. Takže pokud se s nimi teprve chystáte začít, nebo si naopak myslíte, že jsou ztráta času, čtěte dál.

Pouhé nastavení očekávání nefunguje. Pravidelné schůzky prodejců „1 na 1“ nebo dokonce týmové schůzky mezi manažerem prodeje a jeho prodejním týmem jsou obousměrnou aktivitou.

Členové týmu potřebují neustálé podněty a pomoc a manažer prodeje musí být o jejich práci průběžně informován. Obě strany by proto měly chtít investovat čas do pravidelných prodejních schůzek.

Proč se vyplatí věnovat čas týdenním/dvoutýdenním poradám

Tak co je nového?

PRAVIDELNÉ SCHŮZKY

Smyslem revizních schůzek s prodejci není jen získání aktuálních informací o tom, co se děje.

Pokud vedete tým obchodníků, přinesou vám pravidelné týmové schůzky tyto výhody:

Lekce time managementu

tipy jak ušetřit čas

Z našich zkušeností tyto důvody stojí za pravidelnou časovou investici. Řiďte se našimi tipy, abyste měli jistotu, že tuto časovou investici využijete na maximum:

Definujte strukturu - Podle velikosti vaší firmy se rozhodněte, zda je lepší provádět aktualizace „1 na 1“, nebo týmové.

Malý segment vám pravděpodobně umožní konání individuálních schůzek s každým členem prodejního týmu, zatímco pokud na podnikové zakázce pracuje tým, je lepší se setkávat ve skupině.

Vřele doporučujeme udělat kombinaci – skupinové setkání se všemi, včetně marketingového týmu, a individuální setkání s obchodními zástupci, kde se vystřídáte, abyste mohli koučovat a poskytovat zpětnou vazbu. 

Nastavte frekvenci - Schůzky si můžete naplánovat v týdenním nebo dvoutýdenním intervalu. Delší intervaly nedoporučujeme, protože by mohla zapadnout důležitá témata.

Frekvenci ovlivňuje především délka vašeho prodejního cyklu a seniorita obchodních zástupců. Kratší a menší obchody si zaslouží týdenní aktualizace, zatímco smlouvy, jejichž uzavření trvá rok, stačí projednávat jednou za dva týdny.

Vyhodnocujte a iterujte - Hodnoticí schůzky prodejců by neměly být pouze o reportování. Musí být přínosné pro obě strany. Obchodní manažeři získají kontrolu nad tím, co se děje, a obchodní zástupci nápady a tipy na zlepšení.

Je to čas vyhrazený pro sladění, diskusi o námitkách a překážkách v obchodech. Získáte možnost každého obchodního zástupce znovu a znovu motivovat. Diskuse posouvají lidi vpřed, ne checklisty.

Tipy:

    • Mějte stanovený program a držte se ho. Obě strany budou lépe připravené, což ušetří čas.

    • Nikdy nevynechávejte porady s prodejci. Na schůzky nechoďte pozdě. Ukažte svým zaměstnancům, že si vážíte jejich času.

    • Nekritizujte, nedávejte nikomu negativní zpětnou vazbu před ostatními (v případě týmové schůzky). Naopak, pokud chválíte, ujistěte se, že to slyší celý tým.

newsletter icon

Dostávejte inspiraci a know-how od profíků

Vše, co by vás mohlo zajímat z oblasti obchodu, vám zhruba jednou měsíčně připluje do schránky. Přihlaste se k našemu newsletteru.

Děkujeme, váš e-mail byl úspěšně odeslán.
Ajajaj, něco se pokazilo. Zkuste to prosím ještě jednou.
CASE STUDY ON RAYNET BLOG

Learn RAYNET CRM'S unique pipelines and start to orchestrate your new biz like no one before

READ

O počasí si pokecáme jindy

O čem diskutovat na pravidelných hodnoticích poradách s obchodníky:

Začněte u obchodních příležitostí, které jsou nejblíže zdárnému konci, až po ty, které jsou od něj nejdál. Průběžně porovnávejte plány se skutečností.

Harmonogram schůzky pak může vypadat následovně:

Sečteno a podtrženo...

Obchodní manažeři jsou věčně zaneprázdnění. Neměli byste však podceňovat význam pravidelných setkání a udržování aktuálních informací se svým týmem.

Porady s prodejci nemusí být nijak extra dlouhé, stačí zhruba 30 minut (za předpokladu, že předem stanovíte program a všichni přijdou připraveni).

Pamatujte, že někdy mají obchodní zástupci tendenci čekat na toto setkání, aby s vámi mohli probrat důležité záležitosti. Proto prodejní revize opravdu nevynechávejte. Ukažte jim, že vám na nich záleží, je to vaše povinnost.

SDÍLEJ ČLÁNEK:
DALŠÍ ČLÁNEK

5 kroků k sestavení rozumného provizního schématu

V další části zjistíte, jak od nuly nastavit provizní systém, který obchodníky motivuje, nešikanuje a zároveň firmě přináší výsledky.

ZAČÍT ČÍST

SALESDOCk pomáhá technologickým B2B firmám po celém světě s redesignem obchodních procesů, zvyšováním prodejů a tréninkem obchodníků. Svým know-how posilnili obchod více než 150 firmám jako Microsoft, Kentico nebu UberEats.

Více o SALESDOCku